Deklaracja dostępności

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

  • Data publikacji strony internetowej: 2022-03-22
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodność (niezgodności) lub wyłączenia wymieniono poniżej:

  • niektóre grafiki nie posiadają tekstu alternatywnego lub tekst jest nieprawidłowy,
  • występują elementy o zbyt niskim kontraście,
  • niektóre treści w atrybucie alt są dublowane w atrybucie title,
  • występują puste linki,
  • brak prawidłowej kolejności nagłówków,
  • niektóre dokumenty są niedostępne cyfrowo,
  • niektóre listy nie są tworzone automatycznie,
  • dokumenty do pobrania nie posiadają informacji o formacie i rozmiarze.

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

  • Deklarację sporządzono dnia: 2022-03-22
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację dostępności cyfrowej sporządzono na podstawie samobadania przeprowadzonego przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Zespołem ds. Studentów Niepełnosprawnych. Kontakt: dostepnosc@umk.pl.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Żądanie i skargi należy przesłać do Zespołu ds. Studentów Niepełnosprawnych adres e-mail dostepnosc@umk.pl.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Deklarację dostępności architektonicznej sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dostępność architektoniczna – Dom Studencki nr 9
(Biuro Samorządu Studenckiego UMK w Toruniu)

Informacje ogólne

  • Adres: ul. Gagarina 21, 87-100 Toruń
  • Kierownik: mgr Magdalena Figurska-Huchrak – mfigurska@umk.pl, tel. 056 611 43 62
  • Portiernia – tel. 056 611 49 44
  • Liczba kondygnacji: 8

Dojazd/dojście do budynku

Przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny, na którym wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowane blisko budynku. Miejsca parkingowe oznaczone są znakami pionowymi i poziomymi.

Wejście do budynku zrealizowane z poziomu gruntu. Główne drzwi otwierają się automatycznie.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym

Do budynku można wejść z psem asystującym, po okazaniu certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.

Komunikacja wewnątrz budynku

W budynku znajduje się główna klatka schodowa, którą można ominąć za pomocą dwóch wind, oraz schody wewnętrzne koło recepcji, które można ominąć przy pomocy podnośnika. Windy posiadają oznaczenia w języku Braille’a.

W budynku istnieją bariery poziome i pionowe przestrzeni komunikacyjnej.

Segmenty mieszkalne

Na parterze znajduje się 8 pokoi z łazienkami dostosowanymi do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń

  • W budynku jest portiernia, znajdująca się w pobliżu wejścia.
  • W budynku nie ma planów dotykowych ani tablicy informacyjnej.

Wyposażenie wspomagające

  • W budynku są dwie pętle indukcyjne.
  • W budynku (oprócz wind) nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych.
  • W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Ewakuacja

  • W budynku znajduje się schodowe krzesło ewakuacyjne.
  • Brak dotykowych i głosowych systemów ewakuacyjnych.
  • Istnieje system DSO (dźwiękowy system ostrzegania o zagrożeniu pożarowym).
Skip to content