REGULAMINY


REGULAMIN 
IMPREZY MASOWEJ PIERNIKALIA UMK 2024, 10 – 11 MAJA 2024 r.

            § 1. Wstęp na teren imprezy masowej (dalej zwane: Impreza) jest płatny. Bilety rozróżnia się na jednodniowe i dwudniowe, a ich koszt różni się w zależności od daty zakupu biletu. Osoba będąca na terenie imprezy staje się Uczestnikiem i jest zobowiązana do przestrzegania Regulaminu Imprezy Masowej Piernikalia UMK 2024 (dalej: Regulamin).

            § 2. Uczestnikiem imprezy może być tylko osoba pełnoletnia, która może potwierdzić swój wiek odpowiednim dokumentem tożsamości, posiadająca ważny bilet uprawniający do uczestnictwa w Imprezie, posiadająca odpowiednią akredytację przyznaną przez Organizatora oraz przedstawiciele służb informacyjnych, medycznych i mundurowych, posiadające odpowiedni dokument legitymujący wydany przez Organizatora.

§ 3. Na teren imprezy nie mogą wejść osoby, wobec których został orzeczony środek karny w postaci zakazu wstępu na imprezę masową oraz inne osoby określone w Regulaminie terenu imprezy masowej na terenie UMK. Dodatkowo, Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy wpuszczenia osoby na teren imprezy masowej w przypadku uzasadnionego podejrzenia sfałszowania dokumentu tożsamości lub nie posiadania dokumentu, a których wygląd wskazuje na wiek poniżej 18 lat bądź biletu wstępu na teren imprezy masowej oraz innej przyczyny, która według organizatora będzie przyczyną uniemożliwiającą uczestnictwo w imprezie masowej.

§ 4.  Uczestnicy imprezy zobowiązani są do zachowywania porządku i spokoju oraz postępowania zgodnie ze wskazówkami służb informacyjnych (w tym wolontariuszy oraz organizatorów) i służb porządkowych.

§ 5. Impreza odbywa się:

            1)  10 maja 2024 r.  – od godz. 19:00 do godz. 4:00;

            2)  11 maja 2024 r. – od godz. 17:30 do godz. 3:30 .

§ 6. W ramach imprezy przewidziane są występy zespołów muzycznych zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na plakatach na terenie miasta, stronie internetowej www.piernikalia.umk.pl  oraz na odpowiednim wydarzeniu na portalach społecznościowych Samorządu Studenckiego UMK w Toruniu.

§ 7. W celu uzyskania szczegółowych informacji w trakcie trwania imprezy należy zwracać się do służb informacyjnych, oznaczonych identyfikatorem z napisem ”ORGANIZATOR”

§ 8. Organizator imprezy zapewnia oznaczenie obsługi, służb porządkowych i informacyjnych poprzez identyfikatory przez niego wydane, potwierdzone odpowiednimi pieczątkami, umieszczone w widocznym miejscu.

§ 9. Uczestnik imprezy zobowiązany jest postępować w sposób niezagrażający bezpieczeństwu własnemu oraz innych osób obecnych na imprezie masowej.

§ 10. Uczestnicy powinni stosować się do zarządzeń Służb Porządkowych, Policji, Straży Pożarnej, Służb Informacyjnych, Organizatora Imprezy, do dobrowolnego okazania biletu wstępu czy dokumentu tożsamości na żądanie uprawnionych podmiotów oraz do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych, przewidzianych w instrukcji przeciwpożarowej obiektu zamieszczonej w widocznym miejscu oraz regulaminów dotyczących Wydarzenia.

§ 11. Uczestnicy zobowiązani są do stosowania się do komunikatów i poleceń wydawanych przez Organizatora Imprezy.

§ 12. Osobom, które odmawiają podania się czynnościom nakazanym przez wyżej wymienione podmioty, służba porządkowa jest zobowiązana odmówić prawa wstępu na imprezę bądź tez nakazać opuszczenia jej terenu.

§ 13. Zabrania się wnoszenia na imprezę masową i posiadania przez osoby w niej uczestniczące broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla pozostałych uczestników Wydarzenia, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów łatwopalnych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji psychotropowych. Zabrania się również wprowadzania zwierząt na teren imprezy masowej, z wyłączeniem psów przewodników.

§ 14. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy wyrażenia zgody na wniesienie przedmiotu, jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie, iż może on być użyty w celu popełnienia czynu zabronionego, określonego ustawą lub niniejszym Regulaminem.

§ 15. Punkt pomocy medycznej znajduje się na terenie imprezy i jest wyraźnie oznaczony.

§16. Regulamin będzie udostępniony uczestnikom imprezy poprzez umieszczenie go
w widocznych miejscach na terenie imprezy masowej oraz placu przy Collegium Humanisticum UMK przy ul. Bojarskiego 1, 87-100 Toruń oraz poprzez zamieszczenie go na platformach społecznościowych Samorządu Studenckiego UMK w Toruniu na nie później niż 2 dni przed planowanym terminem imprezy.

§ 17. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione na terenie imprezy.

§ 18. Organizator jest uprawniony do utrwalania przebiegu imprezy, w szczególności zachowania się uczestników przy pomocy urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Uczestnicy godząc się na udział w imprezie, zgadzają się na przetwarzanie swojego wizerunku w celach dokumentacyjnych i promocyjnych.

§ 19. Uczestnicy naruszający zasady bezpieczeństwa i porządku na terenie imprezy będą pociągane do odpowiedzialności karnej, a także mogą być pociągnięci do odpowiedzialności dyscyplinarnej. W przypadku celowego dokonania przez Uczestnika uszczerbku na mieniu Organizatora bądź mieniu Uniwersytetu, ponosi on odpowiedzialność materialną za wyrządzone szkody.

§ 20. Uczestnicy niestosujący się do poleceń porządkowych wydanych na podstawie regulaminu terenu lub regulaminu imprezy masowej przez służby porządkowe lub służby informacyjne, podlega karom przewidzianym w Ustawie z dnia 20 marca 2009 r.  o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 616 ze zm.)

§ 20. Wypadki lub szkody należy niezwłocznie zgłaszać organizatorowi imprezy.

§ 21.   Organizator zastrzega sobie prawo do:

1) usunięcia z terenu imprezy uczestnika, którego zachowanie stwarza zagrożenie dla życia lub zdrowia własnego lub innych uczestników imprezy;

2) dochodzenia roszczeń za wyrządzone przez uczestnika imprezy szkody;

3) zmiany postanowień niniejszego regulaminu.


Regulamin terenu imprezy masowej

na terenie UMK w Toruniu (ul. Bojarskiego 1)

10-11 maja 2024

§ 1. Wszystkie osoby znajdujące się na terenie imprezy masowej  są zobowiązane zachować się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób i przestrzegać regulaminu imprezy oraz zarządzeń Organizatora.

§ 2. Nie mają wstępu na imprezę: 

  1. osoby wpisane do rejestru osób, którym zakazano wstępu na imprezy masowe; 
  2. osoby z zakazem wstępu na imprezy masowe,

3) osoby wnoszące alkohol, środki odurzające, substancje psychotropowe, wyroby                        pirotechniczne, broń materiały wybuchowe lub inne niebezpieczne przedmioty i narzędzia,

4) odmawiające wylegitymowania się dokumentem zawierającym zdjęcie               osoby posługującej się nim oraz jej dane osobowe.

§ 3. Każda osoba zakłócająca imprezę, zostanie usunięta przez służby porządkowe z terenu imprezy i przekazana Policji. 

§ 4. W przypadku zauważenia jakiegokolwiek zagrożenia dla życia lub zdrowia, osoby obecne na terenie powinny:

1) natychmiast powiadomić służby porządkowe; 

2) stosować się do poleceń i komunikatów służb porządkowych; 

3) unikać paniki; 

4) w przypadku, gdy zaistnieje potrzeba – kierować się do wyjść ewakuacyjnych; 

5) ułatwić dojazd służbom ratowniczym. 

§ 5. Zakazuje się wchodzenia i przechodzenia przez przeszkody (w szczególności: mury, zamknięcia, urządzenia oświetleniowe, pomosty kamerowe, maszty, wszelkiego rodzaju dachy, barierki itp.); wchodzenia i przebywania na obszarach, które nie są dopuszczone dla widzów (pomieszczenia wewnętrzne, służbowe, garderoby
i inne pomieszczenia dla wykonawców i obsługi itp.); rzucania wszelkimi przedmiotami; wszelkich innych działalności społecznych i komercyjnych (zbiórki, promocje, konkursy etc.); zastawiania dróg ewakuacyjnych; pisania, malowania i oklejania na budowlach, urządzeniach lub drogach; załatwiania potrzeb fizjologicznych poza toaletami; zaśmiecania terenu czy niszczenia mienia należącego do Uniwersytetu i uczestników imprezy.

§ 6. Regulamin będzie udostępniony uczestnikom imprezy poprzez wywieszenie go
w widocznych miejscach na terenie imprezy masowej oraz placu za budynkiem Collegium Humanisticum UMK, ul. Bojarskiego 1
w Toruniu oraz poprzez zamieszczenie go w serwisie internetowym www.piernikalia.umk.pl na co najmniej 2 dni przed planowanym terminem imprezy. 

§ 7. Zabrania się wprowadzania zwierząt na teren imprezy z wyłączeniem psów- przewodników.

§  8. Na terenie imprezy masowej mogą przebywać wyłącznie osoby pełnoletnie, legitymujące się biletem wstępu na teren imprezy masowej. Wiek osoby może być zweryfikowany przez służby porządkowe. Brak dokumentu może być powodem nie wpuszczenia na imprezę masową pomimo ważnego biletu wstępu.

§ 9. Kto nie wykonuje poleceń służby porządkowej lub informacyjnej, wydanych na podstawie ustawy, regulaminu terenu lub regulaminu imprezy masowej, podlega karom przewidzianym w art. 54 – 59 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (Dz. U. 2023.616 t.j).


Skip to content